Saturday, March 26, 2011

igaühele oma isiklik supileedi


minu peaaegu kolm londonikuud hakkab peagi läbi saama - on olnud sisuline, tihe ja elamuslik - ning selle aja jooksul on end igapäevasesse kestusesse sisse seadnud ka mõned rohkem või vähem märkimisväärsed regulaarsused: nii nagu see elus ikka on. üks nendest regulaarsustest on olnud laupäevahommikune käik holloway roadi tänavaturule - kohaliku kogukonna omavalmistatud toodete väikest, kuid mitmekesist ja huvitavat iganädalast väljapanekut uudistama.

ning peaasjalikult ja esmajoones suppi tooma.

sest igal laupäeval müüb seal teiste seas väikestest plasttopsikutest täiesti oivalisi endakeedetud püreesuppe campbell - täiuslikult inglaslike maneeridega supileedi, kellel muuhulgas on kodus kaks last, kolm koera ja kolme jalaga kass. üks tema supp maksab kaks naela, aga kolm suppi maksab viis. ja tal olid ka termosed kaasas, kust ta neid maitseks proovida andis. ning esimesel korral, kui ma seal käisin, maitsesin ma neid ja need maitsesid nagu supid maitsevad, KUI SUPID LÄHEVAD TAEVASSE. ja nii ma siis hakkasin sealt igal nädalal suppe ostma - kolme kaupa, kogu nädalaks. ning suppe on tal tõepoolest kõige erinevamaid sorte. näiteks esimesel korral, kui seal käisin, ostsin

1) mushroom soupi
2) turkish lentil w chilli & mint soupi
3) yellow split pea w green chili & coriander soupi

ja neid nimesid oli muidugi rohkem ja osad neist olid veel pikemad ja keerulisemad, aga mitte kunagi ei olnud nad võõrastavad või tehnilised, vaid pigem ikka soojad ja kodused. ja ma ei ole nendest suppidest siiamaani ära tüdinenud, ning supileedi on kindlasti üks põhjustest, miks mul on archwaylt kahju lahkuda.

esimesel korral, kui ma seal käisin, oma supid ära olin ostnud, natuke juttu puhunud ja minekule pöördunud, peatas ta mind hõikega ja kõnetas mind veel viimast korda:

"one more thing."
" yes?"
"no microwave."
"yes?"
"yes. this is real soup. i made it. you would do it no good paying all this money and then ruining it with the microwave."
"all right."
"you have to take the old-fashioned saucepan and stir."
"i like old-fashioned..."
"then you're okay."

jätke meelde: holloway roadi archway metroopeatuse läheduses asuv tänavaturg.
highly recommended.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home